TOP FOR DOG: CZY DOBRA KARMA JEST DOBRA?



Dobra Karma to propozycja suchej karmy dla psów, którą postanowiłam przetestować w ramach plebiscytu Top For Dog 2020. Od samego początku firma wzbudziła we mnie zaufanie i zaintrygowała swoją polityką, ale także w kontekście wizualnym – głównie prostotą i nieprzekombinowanymi opakowaniami. Czy to znak, że skład produktów prezentuje się równie prosto i bez dodatkowych udziwnień? Przekonacie się o tym w dalszej części recenzji :)



Do testów otrzymałyśmy 5 worków po 2kg karmy, czyli łącznie 10kg. Od razu doszłam do wniosku, że to bardzo fajne rozwiązanie, ponieważ nie musiałam się martwić o to, że karma zwietrzeje, jako że i tak nie miałam do czego jej przesypać. Ze strony marki HelloDogs wynika, że nie ma też innej możliwości odnośnie pakowności worka i mamy do wyboru 4 opcje: próbka 100g, worek 2kg, 6kg karmy (3 x 2kg) i 10kg (5 x 2kg). Jedynym minusem opakowania jest brak ponownego zamknięcia, ale nie przeszkadzał mi on tak bardzo, jak w przypadku większych worków innych marek, które takowego nie posiadały. Do jego zamykania używałam jednej solidnej klamerki i to w zupełności wystarczyło, aby uchronić karmę przed dostawaniem się do środka powietrza.



Testowałyśmy karmę o smaku łososia, która jest polecana dla psów ze skłonnościami do alergii, ponieważ nie zawiera zbóż i glutenu. Na przodzie opakowania zostały wyszczególnione naturalne produkty, które znajdują się w składzie. Są to m.in. szpinak, koper, szparagi, fenkuł (gatunek rośliny zaliczany do selerowatych) oraz pomidor. Brzmi pysznie i naturalnie prawda? To jednak nie wszystko! Jak zobaczyłam pełny skład tej karmy to naprawdę mile mnie on zaskoczył. 




„Łosoś 65% (świeżo przygotowany łosoś 35%, suszony łosoś 23%, olej z łososia 4%, wywar z łososia 3%), bataty, fasolka, pulpa buraczana, suszona mieszanka produktów superfoods* (w tym koper, szpinak, fenkuł, szparagi, pomidor), suplement omega-3, minerały, witaminy, fruktooligosacharydy (192 mg/kg), mannanoligosacharydy (48 mg/kg), ekstrakt z oliwek (0,01%). *każdy odpowiada 4% świeżych składników”



Tak jak gołym okiem widać, karma nie zawiera sztucznych konserwantów, barwników, sterydów czy antybiotyków, za to pochwalić się może dużą zawartością mięsa i składników superfoods. Co więcej, jest jakości human grade! Dobra Karma jest karmą jednobiałkową, które jest pochodzenia zwierzęcego.


Wartości odżywcze:
„białko surowe ---------------------------------32%
tłuszcz surowy --------------------------------15% 
włókno surowe  ------------------------------2,5% 
popiół surowy  ----------------------------------9% 
wilgotność -------------------------------------- 8%
NFE  ------------------------------------------33,5%
energia metaboliczna  -----------378 kcal / 100 g
omega-6  --------------------------------------1,3%
omega-3  --------------------------------------3,4%
wapń  ------------------------------------------1,8%
fosfor ------------------------------------------1,1%”




Mile zaskoczył mnie również zapach karmy, tuż po jej otwarciu. Jest on bardzo delikatny i przyjemnie pachnie – czuć tam dodatek z kopru oraz całą mieszankę warzyw, co jest ogromnym plusem zważając na to, że jest to karma z ryby.



Granulki mają bardzo nietypowy, ale ciekawy kształt wypukłych trójkącików. Nie brudzą dłoni i wygodnie się je podaje. Sity posiłki często przybierają formę treningów, na których skarmiam ją z ręki, więc był to dodatkowy test dla tej karmy – przeszła ją oczywiście pozytywnie w moim odczuciu! :)




Jeżeli chodzi o Sitę, to Dobra Karma bardzo dobrze jej służyła. Nie zauważyłam żadnych rewolucji żołądkowych, nawet na początku przy wprowadzaniu karmy. Również bardzo jej smakowała i z ogromną chęcią i zaangażowaniem pracowała na karmę, podobnie jak na inne smakołyki. Dostawała porcje zgodnie z tabelką zamieszczoną na opakowaniu.



Dobra Karma wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie i z czystym sumieniem mogę ją polecić! Rzadko które psie jedzenie wzbudza mnie pełne zaufanie, a Dobrą Karmę mogę śmiało do takich zaliczyć. Wyższa cena w tym wypadku nie powinna nikogo zdziwić (za 10kg zapłacimy 229zł), ale za taką jakość myślę że naprawdę warto!





Poza plebiscytem otrzymałyśmy również do wypróbowania przeróżne naturalne przysmaki HelloDogs, za co bardzo dziękujemy! 

Jeżeli jesteście zainteresowani produktami HelloDogs, to mam dla was specjalny kod zniżkowy do wykorzystania w ich sklepie internetowym, obowiązujący na wszystko: sita5. Smacznego!

Recenzja powstała w ramach plebiscytu Top For Dog we współpracy z HelloDogs.



Komentarze