TOP FOR DOG: TEST KARMY SUCHEJ CANAGAN DENTAL FREE RUN TURKEY


Zacznę od tego, że Sita nie należy do psich niejadków, nie jest także wybredna i posiada stalowy żołądek. Pozwala nam to na testowanie różnych psich produktów spożywczych i zmiany karmy suchej, która jest jej podstawą w diecie codziennej. Lubię sprawdzać nowości, więc tym samym postanowiłam, że przetestuję i zrecenzuję nowość od firmy Canagan – suchą karmę Canagan Dental Free Run Turkey, zgłoszoną w ramach tegorocznego plebiscytu Top For Dog.

Do testów otrzymałyśmy 12-kilogramowy worek, który spokojnie pozwolił mi na ocenę tego produktu. Karmiłam Sitę według tabelki znajdującej się na opakowaniu (około 180/200g dziennie) i po przekalkulowaniu wydajności, cały taki worek wystarcza nam na równo 2 miesiące. Należy pamiętać, że każdy pies ma inne zapotrzebowanie na ilość podawanej mu karmy, dlatego najlepiej jest zacząć od punktu wyjściowego w postaci tabelki i po obserwacji naszego czworonoga zwiększyć lub zmniejszyć dawkę, aby dostosować do niego idealną ilość. 




Canagan Dental Free Run Turkey jest karmą bezzbożową, zawierającą w sobie pełnowartościowe składniki, takie jak: świeże mięso z indyka i kurczaka (wiele psiaków nie toleruje kurczaka, więc zwracam tu na niego szczególną uwagę!), bataty, wodorosty, żurawina, rumianek i nagietek. 

Ta karma posiada jeszcze jedną cechę, która wzbudziła moje zainteresowanie. Zawiera ProDenPlagueOff. Cytując słowa producenta „Działa z pomocą układu krwionośnego, powodując uwalnianie naturalnego składnika śliny unieszkodliwiającego bakteryjny film na zębach, na którym buduje się płytka nazębna. Choroby dziąseł dotyczą ponad dwóch trzecich psów, mogą być bardzo bolesne, a co gorsza, mogą doprowadzić nawet do utraty zębów. Opracowaliśmy specjalny kształt krokietów, są one większe, niezwykle chrupiące i pomagają utrzymać ładne i czyste zęby.”. Dodatkowo wspiera zdrowie stawów dzięki dodatkom w postaci glukozaminy i chondroityny.


Granulki faktycznie są minimalnie większe niż standardowe kulki innych karm dla psów średnich i dużych. Posiadają geometryczny kształt i są bardzo chrupiące, co zaobserwowałam już przy pierwszym posiłku Sity. Spodziewałam się, że będą o wiele twardsze przez swoje właściwości mające za zadanie czyścić zęby, ale po pierwszym kęsie odniosłam wrażenie wręcz przeciwne – pies z łatwością jest w stanie je pogryźć. Także właściciele piesków, które nie przepadają za twardym pożywieniem i gryzieniem – możecie być spokojni i odetchnąć z ulgą! 

Przyjrzyjmy się, jaki skład reprezentuje Canagan Dental Free Run Turkey:

Świeżo przygotowane filetowane mięso z indyka (26%), suszone mięso z kurczaka (25%), bataty, ziemniaki, groszek, tłuszcz z kurczaka (3,1%), lucerna, suszone jajka (3,1%), białko grochu, wywar z kurczaka (1,6%), olej z łososia (1,2%), minerały,witaminy, ProDenPlaqueOff (2.500 mg/kg), glukozamina (1.000 mg/kg), MSM (1.000 mg/kg), fruktooligosacharydy, chondroityna (700 mg/kg), mięta, pietruszka, jabłko, marchewka, szpinak, psyllium, wodorosty morskie, rumianek, nagietek, żurawina, anyż, kozieradka.

SKŁADNIKI ANALITYCZNE:

Białko Surowe 33%
Zawartość Tłuszczu 17%
Włókna Surowe 4%
Popiół Surowy 9,5%
Wilgotność 8%
Omega 6 3%
Omega 3 0,9%
Wapń 1,7%
Fosfor 1,3%

Skład jest bardzo przyjemny dla oka, a co najważniejsze – Sita nie miała najmniejszych problemów z przestawieniem się na tę karmę i bardzo dobrze ją sobie przyswoiła. Od samego początku kupy były ładne, rewolucji żołądkowych nie stwierdziłam żadnych, a pies przez cały okres podawania karmy czuł się rewelacyjnie. Obawiałam się jedynie wysokiej zawartości białka, ale jako, że Sita jest psem aktywnym i dostawała odpowiednią dla siebie dawkę, to nie zaobserwowałam z tego tytułu jakiś problemów.




Ciężko mi ocenić działanie ProDenPlagueOff, ponieważ Sita ma bardzo ładne zęby bez skłonności do tworzenia się dużego kamienia nazębnego. Nalot ma naprawdę bardzo delikatny, więc zastanawiałam się, czy karma go w jakimś stopniu zetrze, ale wierzę przekonaniu, że po prostu dzięki swoim właściwościom nie wpłynęła na jego pogłębienie się i utrzymywała zęby w takim stanie, w jakim były. 

Canagan Dental Free Run Turkey zalicza się do karm z wyższej półki cenowej, ale jednocześnie cena odpowiada w tym wypadku jakości. Za 12-kilogramowy worek zapłacimy 359zł. W ofercie są również worki 6-kilogramowe.



Jedynym minusem, jaki znalazłam już na samym początku, jest brak jakiegoś przemyślanego otwarcia worka. Musiałam się posiłkować mocnymi klamerkami, aby do jego środka nie dostawało się powietrze, ponieważ nie miałam dostępnego akurat w tym momencie pojemnika na karmę. Za karmę w tej cenie zdecydowanie przemyślałabym tą uwagę! 

Krótko podsumowując, jestem bardzo zadowolona z tych testów i mogę śmiało polecić karmę Canagan!



Recenzja powstała we współpracy z Canagan, w ramach plebiscytu Top For Dog.

Komentarze